Eerste dag - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Gainesville

De eerste dag zit erop! Het is nu hier nu rond 9 uur ’s ochtends en ik heb lang geslapen, want gisteren avond was ik toch rond 21.30 heel slaperig dus ben ik maar gewoon gaan slapen. Daarom was ik wel rond 5 uur ’s nachts alweer wakker maar ik heb mezelf gedwongen weer te gaan slapen en dat is gelukt.

Gisteren was vrij druk maar alles is gelukkig gelukt. Om 7 uur was ik toen toch ook wel wakker dus nog maar even met het thuisfront contact gehad. Al even bij de target geweest om wat te drinken en te eten te halen. Daarna ben ik maar gewoon mijn spullen gaan pakken en uitgezocht hoe de bussen werkten. Met al mijn spullen (1 grote tas en nog mijn kleine koffertje) zo’n 10 minuten gelopen in de hitte langs de winkels en toen was de bushalte een beetje verborgen om een hoekje waar ze nog meer winkels aan het bouwen zijn. Gelukkig stond de bus er al terwijl ik zo’n 15 minuten te vroeg was. De buschauffeur was super aardig en een leuk gesprek gehad, hij was al 2 keer met pensioen gegaan maar hij verveelde zich dus ging die maar weer rijden. En het was een nieuwe buslijn dus hij vroeg zich af hoe ik het ooit had gevonden.

Het was een kort ritje van nog geen 10 minuten. Toen ben ik naar het kantoor geweest van het appartementen complex waar ze allemaal heel aardig en behulpzaam waren. Ik moest alleen wel mijn eerste huur betalen voordat ik mijn sleutel kreeg, dus dat zou betekenen dat ik weer terug moest met de bus. Gelukkig bood iemand van het personeel aan wel even met me heen en weer te willen rijden. Het was een jongen uit Jamaica die ook aan UF studeerde maar hier werkte om alles te betalen en zo kon hij ook goedkoop hier wonen. Hij vond dat ik goed Engels kon, waar de bus chauffeur nog had gezegd dat ik een ‘funny accent’ had. Maar al bij al heb ik al mensen gehoord die ook gingen inchecken voor hun kamer die echt heel slecht Engels konden.

Mijn huur kan ik betalen door een money order. Dit betekend dat je bij de supermarkt een soort check koopt voor een bepaald bedrag die je dan later in moet vullen met gegevens. Nadat we terug waren nog paar dingen ingevuld en toen kreeg ik mijn sleutels. Naar het appartement gegaan om even bij te komen en alles te bekijken. Toen maar een lijstje gemaakt van wat ik nodig had van de Walmart.

Eerst maar lekker wat geluncht want dat was hoog nodig. Eenmaal in de Walmart was het een behoorlijke chaos het is nu rond move-in tijd voor iedereen dus iedereen heeft ook van alles nodig. Gelukkig had de Walmart daar wel rekening mee gehouden maar al bij al heb ik toch 3 uur daar rond gelopen vooral ook omdat ik natuurlijk niet kon kiezen.

Weer thuis heb ik eerst mijn kamer nog maar even goed schoongemaakt en wat dingen verandert. Ook het wifi laten werken was nog een opgaven gelukkig had papa daar een goede tip voor ☺ Ik zal proberen wel wat foto’s te posten van mijn kamer en het complex dan hebben jullie een idee!

’S Avonds heb ik maar een beetje gechillt en een film gekeken, jammer genoeg was ik al een beetje in slaap gevallen dus toen uiteindelijk er maar aan toe gegeven.

Vandaag ga ik naar de universiteit om daar in te checken en denk ik ook maar een beetje rond te kijken! Als het goed is komt er 1 huisgenootje vandaag en de andere morgen dus ben er benieuwd volgens mij zijn ze super aardig.

X Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 2275

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 22 December 2015

Gainesville USA - exchange University of Florida

Landen bezocht: