eerste dagen gainesville - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu eerste dagen gainesville - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu

eerste dagen gainesville

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Gainesville

Hoi allemaal,

Het is ondertussen alweer zondag! En ik heb al behoorlijk wat mee gemaakt, want iedereen heeft het motto we hebben nu nog geen school dus we gaan elke avond uit. Donderdag had ik ’s middags afgesproken met Ellen, een Nederlands meisje uit utrecht waar ik van te voren ook al contact mee had gehad. Ze gaat onder andere Nederlandse les geven hier op de universiteit. We hebben geluncht en zijn daarna even naar de Mall geweest en ik heb mijn eerste aankopen al gedaan ☺.

’S Avonds had ik besloten een berichtje in de groep van alles internationals en amerikaanse buddies te zetten of mensen zin hadden om elkaar al een beetje te leren kennen. Uiteindelijke waren we met ongeveer 15 mensen wat heel gezellig was. En toevallig zijn er nog 2 jongens, uit Duitsland en Oosterrijk die in hetzelfde appartementen complex wonen. Dit is fijn zodat ik altijd de bus met hun kan nemen ’s avonds en niet alleen hoef te gaan.

De dag erna, hadden we eind van de middag opening vanuit de universiteit. Dit was voornamelijk lang en saai en 1 man was onverstaanbaar maar verder wel leuk om te zien dat er over 200 internationals zijn. Daarna zag je al veel groepjes ontstaan maar wij waren een vrij grote groep met de mensen van de avond ervoor en wat extra mensen. We zijn toen heel Amerikaans burgers gaan eten waar je zelf kon kiezen wat je er allemaal op wilde. Na nog wat drankjes ben ik niet te laat naar huis gegaan omdat ik me niet zo lekker voelde.

Een iets langer nachtje slapen deed gelukkig wonderen en zaterdag ben ik ’s ochtends samen met mijn huisgenootjes (wie heel aardig zijn maar wel op en top amerikaans hoe ze met elkaar praten enzo) naar de walmart gegaan om de laatste dingen als borden en bestek te kopen. Daarna gingen we nog even langs bij een vriendin van 1 van mijn huisgenootjes die zelf appelpannenkoeken had gemaakt dus dat was super lekker.

In de middag zouden we gaan zwemmen met wat mensen in ons complex maar toen begon het te regenen. Gelukkig was het nog geen onweer en was het water heerlijk warm dus dat was wel een grappig situatie in de regen zwemmen. Later begon het wel te onweren dus toen zijn we ons allemaal maar gaan omkleden zodat we later naar een soort brouwerij konden. Eenmaal daar waren de mensen een grappig mix van families en studenten en er was ook een live bent al met al heel gezellig, wat iedereen hier een heel leuk woord vind ( ze vinden Nederlands sowieso heel grappig).

Later op de avond zijn we nog naar een echt amerikaans huisfeest geweest en ook weer hele leuke mensen ontmoet die ook nog mee gingen toen we daarna nog de stad in gingen!

Nu is het dus zondag ochtend en ik doe het een beetje rustig aan want je moet ook wel eens uitrusten. Vanavond is er iets in het football stadion om het jaar goed in te luiden en de eerste 3000 mensen krijgen gratis pizza! Ook ben ik nu vooral erg benieuwd naar hoe mijn vakken zullen zijn maar daarvoor moet ik tot dinsdag wachten.

Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 2276

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 22 December 2015

Gainesville USA - exchange University of Florida

Landen bezocht: