De reis -off we go! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu De reis -off we go! - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu

De reis -off we go!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Miami

Het avontuur is dan nu echt begonnen! Na veel en dan ook echt veel regelwerk is de dag van vertrek aangebroken. Natuurlijk was het vooral ook een erg dubbel gevoel, het weg gaan en afscheid nemen van de mensen van wie je houdt is natuurlijk nooit leuk. Des ondanks is het natuurlijk een droom die uitkomt om de kans te krijgen in Amerika te studeren. En daar komt bij dat 4 maanden toch nog wel te overzien is en ik gelukkig met kerst gewoon weer thuis ben!

Ik vloog om 13.30 vanaf Brussel Zaventem met Jetairfly naar Miami international. Na thuis natuurlijk ook het nodige afscheid te hebben genomen en alle lieve berichtjes was ook het moment daar om afscheid te nemen van papa en mama en Max. Nog 1 keer achterom gekeken en gezwaaid en toen was er geen weg meer terug.
Eenmaal bij de gate, na natuurlijk de verkeerde rij te hebben gekozen bij de security check, was ik goed op tijd bij de gate. De tijd tikte maar door terwijl er nog geen teken was van boarden. Toen we uiteindelijkgingen boarden duurde het vrij lang, zo’n grote Boeing Dreamliner heeft natuurlijk ook heel veel plaatsen. Rond 14.30 gingen we dan ook echt de lucht in, gelukkig was de vluchttijd niet zolang als gepland dus kwam het vliegtuig nog steeds mooi op tijd aan in Miami.

In het vliegtuig was eigenlijk vrij comfortabel, genoeg beenruimte, 2x eten (ontbijt op de tijd dat je avondeten zou moeten hebben maar ach) en niet te vergeten de schermpjes in de stoel voor je. Ik heb me dan ook goed vermaakt! Max had nog een cadeautje die ik pas in het vliegtuig open mocht maken, het bleek een fotoboekje te zijn ☺

Terwijl ik dit schrijf zit ik te wachten op mijn vlucht naar Gainesville. De customs gingen allemaal goed, de meneer was zelfs aardig en er kon zelfs een lach vanaf! Daarna ingecheckt voor de vlucht van american airlines, wat gegeten en nu dus wachten maar…
Straks ga ik eerst lekker een nachtje in een hotel(hopelijk niet te veel last van een jetlag maar als student ben je het natuurlijk af en toe wel gewend om pas om 6 uur Nederlandse tijd naar bed te gaan :P)

Inmiddels is het 7 uur 's ochtends hier en ben ik toch wel wakker, vooral ook wel omdat ik toch dingen moet gaan doen! Van het korte vluchtje van maar 51 mintuten heb ik niet veel mee gekregen want ik heb lekker geslapen. Er bleek wel een storm met onweer te zijn rond Orlando. Eenmaal in Gaiensville zo snel mogelijk alle bagage verzameld en een taxi gepakt naar het hotel.
Het hotel ligt naast wat winkels dus misschien zo maar al even snel rondkijken en de belangrijkste dingen kopen voordat ik naar mijn apartement ga! Voor de rest gaan we zien wat de dag zal brengen...

Groetjes Anouk

  • 19 Augustus 2015 - 16:23

    Anja Bakker:

    Gaaf Anouk, super veel succes en maak er een mooi tijd van Xxx

  • 19 Augustus 2015 - 21:20

    Anton Slockers:

    Blij dat je reis goed is gegaan. Voor je vader (zonder facebook) is deze blog een uitkomst. Als je zo nu dan even tijd hebt heb je er later ook nog plezier van (als dagboek / log) . Hoe fantastisch we het voor je vinden heeft je moeder al op Facebook omschreven. Maak er wat van maar geniet er ook vooral van want voor je het weet is het weer kerst.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 2287

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 22 December 2015

Gainesville USA - exchange University of Florida

Landen bezocht: