4 weken! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu 4 weken! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu

4 weken!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 September 2015 | Verenigde Staten, Gainesville

Time flies when you’re having fun! Dat is toch wel een goede omschrijving hoe het hier gaat, over het algemeen dan want ik mis alle lieve mensen thuis natuurlijk ook. Maar goed het is dus alweer een poosje geleden dat ik een verslag heb geschreven vooral omdat ik het best wel druk heb.

Ik zit nu in de bibliotheek want zowel dinsdags als donderdags heb ik 2 keer een gat van 2 uur in mijn rooster. Gelukkig kan ik deze tijd nuttig besteden door huiswerk te maken, want ja het is hier heel schools! Huiswerk inleveren, quizes (kleine toetjes) en examens gaan hier non-stop door en dus niet zoals thuis alleen aan het eind of in het midden van een periode.

Vanmorgen heb ik mijn eerste echte exam gemaakt, na gisteren toch nog wel even tot laat gestudeerd te hebben ging het gelukkig wel redelijk goed. Het voordeel is dat ik de vakken alleen maar hoef te halen, want door alle verschillende systemen telt je gemiddelde van je minor niet mee voor je gemiddelde cijfer van je bachelor.

Tot nu vind ik de vakken die ik volg super interessant dus dat helpt met het studeren. Ik zal ze allemaal even kort noemen:

- Civil engineering practice: de man die dit geeft is een beetje gek maar wel super enthousiast en dat helpt om wakker te worden want dit vak heb om 8.30 ’s ochtends. Verder gaat het vak over wat je na school kan verwachten in het ‘echte leven’. Het is wel een lichtelijk ongestructureerd vak en het gaat over van alles maar het is wel grappig om te zien hoe ze over bepaalde dingen denken hier.

- Construction planning and equipment: gaat vooral over welke soort machines je in welke situatie moet gebruiken en alles wat daar bij komt kijken. De man die het geeft is oud en weet niet zo goed hoe computers werken. Hij is tijdens de oorlog in Vietnam geweest als technicus. Dus hij heeft bij elk onderwerp wel een interessant voorbeeld.

- Drawing and visualisation: ook deze docent is echt een geweldige man die elke les wel met een wijs advies of een levensles komt! Verder leren we hoe je autocad moet gebruiken en hebben we dan ook elke woensdag een 3 uur durend lab waarna je opdrachten moet doen. Tot nu toe een erg leerzaam vak.

- Cities of the world: dit vak had ik gekozen omdat niet alleen meer echt technische vakken te hebben. Het is iets anders dan ik had verwacht want het heeft niet zoveel met het plannen van steden te maken maar meer gewoon leren over verschillende landen en hun steden. Wel leuk want ik heb al een aantal dingen aan mijn lijstje toegevoegd waar ik sowieso een keer heen wil.

- Public works management: wordt gegeven door de zelfde man als drawing and visualisation. Dit vak heb ik vrijdag middag van 2 tot 5 dus dat is wel moeilijk zo vlak voor het weekend. We zullen hier leren hoe je om moet gaan met dingen als water voorraden, wegen onderhouden, openbaar vervoer enzovoorts. Het lastige is dat we in groepjes werken maar er ook online studenten zijn (die bijvoorbeeld in Californië wonen) waarmee we samen moeten werken.

Naast school zijn er natuurlijk ook super veel (leuke) andere dingen gebeurd, eigenlijk te veel om op te noemen maar een korte opsomming van de opvallendste dingen:

- De eerste 2 football games zitten erop en ze hebben gewonnen #gogators! Samen met een groep van ongeveer 20 mensen (Europeanen en Amerikanen) hebben we seizoenskaarten gekocht dus we zijn waren fans. Al gaat het bij mij nog niet zover dat ik geheel in gator (mascotte van UF en naam het team) outfit naar school ga, wat hier totaal niet gek is. Maar misschien denk ik hier aan het eind van het semester anders over.

- Voordat een football game begint is er altijd een tailgate, dit houdt voornamelijk in dat alle Amerikanen hun pick-up, bbq’s en allerlei soorten gatorspullen uit de garage halen en naar campus rijden om daar een te chillen.
Ik heb dit dus ook al 2 keer gedaan maar dan gewoon bij iemand thuis. In die variant betaal je meestal 5 dollar en kan je eten van de bbq en ander eten en mag je zoveel bier drinken als je wil. Dat bier komt uit zogenaamde ‘kegs’ ook wel gewoon fusten van 50 liter. Dan heb je ook nog het fenomeen ‘kegstand’ wat betekend dat je wordt vast gehouden in handstand op de keg en dan moet je zolang mogelijk bier drinken. Helaas ontkwamen Maja (Zweeds meisje waar ik veel dingen mee doe) en ik er niet aan en ik geloof zelfs dat iemand een filmpje heeft… Hiernaast wordt er voornamelijk ook bierpong gespeeld met de wel bekende red cups. Het grappige is dat in dit gehele fenomeen ook gewoon volwassen mee doen dus ik zei al tegen mijn ouders dat als ze langs kwamen ze dit toch maar mee moesten maken net als de football game zelf.

- De eerste turntrainingen zitten er ook op ☺. De turnhal heeft gelukkig redelijk goede airconditioning zodat het niet veel warmer is dan thuis. Een van de opvallendste dingen vond ik toch wel dat de brug liggers hier gewoon verder uit elkaar staan (niet eerlijk ☹). Ergens is dit voor mij alleen maar onhandig want ik moet daar natuurlijk niet aan gewend raken. Verder zijn er een paar meiden die echt op heel hoog niveau hebben geturnd wat je ook wel kan zien aan wat ze nu nog doen. Jammer genoeg zijn er niet echt trainers en iedereen doet gewoon een beetje waar ze zin in hebben.

- Een jongen uit onze groep (ookwel La Familia genoemd door sommige mensen, want we zorgen altijd voor elkaar als er iets gebeurd) is vannacht naar de ER gegaan en heeft een blindedarmontsteking en wordt daar nu aan geopereerd. Dit was dus wel even schrikken vanmorgen! Hopelijk wordt hij snel weer beter en we zullen vast 1 deze dagen wel bij hem langs gaan in het ziekenhuis.

Uiteraard is er nog veel meer te vertellen maar voor nu waren dit wel de hoofdlijnen, dus ga ik nu weer snel verder met studeren! Hopelijk is alles in NL goed bij jullie ondanks het herfstachtige weer.

X Anouk

  • 16 September 2015 - 20:06

    Anton Slockers:

    Hello Nouk,

    Leuk verhaal weer. Maak je voldoende foto's! Hou vol met schrijven. Nu weet je het nog maar als je wat ouder wordt dan .... Wat ging ik ook al weer schrijven.

    Groeten,

    Je jaloerse vader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 2283

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 22 December 2015

Gainesville USA - exchange University of Florida

Landen bezocht: