Miami Beach en 2de maand - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu Miami Beach en 2de maand - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Anouk - WaarBenJij.nu

Miami Beach en 2de maand

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Miami Beach

Wow het voelt echt als gisteren dat ik mijn vorige blog schreef maar het is alweer een maand geleden! Uiteraard heb ik alweer het een en ander beleefd. Zo ben ik net terug van een weekend Miami zoals sommige van jullie misschien wel gezien hebben op Facebook.

We gingen vrijdag weg en kwamen maandag avond pas terug dus het voelde als een echte mini-vakantie. Vrijdag ochtend hadden Maja en ik al vroeg de auto opgehaald op het vliegveld. Jammer genoeg zijn we nog geen 25 dus moeten we bijna het dubbelen betalen maar het was het zeker waard. Gelukkig is een volle tank benzine hier maar zo’n 20 dollar. Nadat we de auto opgehaald hadden hebben we ons eerste echte American breakfast gegeten bij Waffle House, waar je toch zou verwachten dat ze vooral waffels verkopen maar dat was niet het geval. Daarna moesten we het andere meisje nog ophalen op de campus want zei had nog een class.

Rond 12 uur reden we dan echt op de highway richting Miami. Met in totaal 3 Zweedse en ik voelde ik me toch wel in de minderheid maar ze hebben heel het weekend gewoon Engels gepraat en ik heb ook een aantal zweedse woordjes geleerd. Zo is ‘fika’ koffie drinken met iets lekkers erbij. Na maar 1 keer stoppen (wel een hele lange stop) kwamen we om 7 uur aan bij onze Airbnb in Miami Beach maar 3 blocks van het strand vandaan!
Nadat we allemaal opgefrist waren en een wijntje hadden gedronken gingen we op zoek naar restaurant. Dit was wel een opgaven aangezien we geen idee hadden wat leuk was en niet. We zijn maar bij 1 van de eerste de beste restaurantjes gaan zitten waar het toevallig happy hour was en dus 2 voor de prijs van 1 cocktails! Het eten was niks bijzonders maar wel lekker en vooral de cocktails smaakte goed. Daarna liepen we nog een beetje rond over Ocean Drive en dronken we nog een klein drankje (zie foto). De echte clubs hadden we nog niet echt gevonden maar na een beetje gedanst te hebben in de bar waren we toch ook allemaal wel erg moe en zijn we lekker gaan slapen!

Zaterdag stond voornamelijk in het teken van shoppen! We gingen naar de aventura mall die erg luxe is maar wel met normale winkels, omdat we met 4 meiden waren en iedereen wel naar andere winkels wilde splitste we maar op. Een ding dat ik wel weer geleerd heb dit weekend is dat als je weg gaat met 4 vrouwen dan duurt alles ook 4 keer zolang gelukkig hadden we niet echt haast maar soms is dat toch wel frustrerend. ’S Avonds hebben we op Ocean Drive gegeten (erg laat we waren pas om 0.30 klaar) dus daarna nog even rondgelopen en toen maar lekker gaan slapen want we wilden de volgende morgen een beetje op tijd opstaan om naar het strand te gaan!

Zondag na een heerlijk ontbijtje zijn we inderdaad naar het strand gegaan wat echt heerlijk was. Dat heb ik toch wel een beetje gemist in Gainesville. Rond de middag kwam er een promoter naar ons toe om te vragen wat we die dag en avond van plan waren want hij had wel plaatsen waar we heen konden gaan. Hij nodigde ons uit voor een poolparty in een fancy hotel en ’s avonds voor een Nikki Beach wat een soort club is. We hebben het beide gedaan en dat was toch wel de ideale Miami experience! En dat allemaal gratis omdat we vrouwen zijn, bij de poolparty kregen we zelfs gratis drankjes.
Tussen de poolparty en de club in zijn we nog even over Licoln Road gelopen (shopping straat) en hebben we bij een super lekkere en gezellige Mexicaan gegeten.

Maandag stond voornamelijk in het teken van terug rijden en een lekkere lunch bij Cheesecake factory (en nee ze verkopen daar ook niet alleen cheesecake). ’s Ochtends was ik nog even naar het strand geweest terwijl de andere nog meer winkelde. Rond 10 uur kwamen we weer aan in Gainesville wat toch echt als thuis komen aanvoelde.

Dat was het uitgebreide verslag van dit weekend maar er is natuurlijk nog veel meer gebeurd deze maand! Zo gingen we naar Howl-O-Scream in Busch Gardens, Tampa maar het weer was heel slecht dus waren de achtbanen gesloten. We gingen dus klagen bij het management en dat werkte want nu mogen we gratis een andere keer terug komen! En dat gaan we deze zondag doen ☺ Het is alleen tijdens de avond dus we plakken er ook nog een dagje Tampa voor, dus hopelijk nog meer strand!

Verder doen de Gators het echt ongelofelijk goed! Ze hebben nog steeds alle wedstrijden gewonnen wat betekend nu 6 ongeslagen. Helaas is de quarterback nu een 1 jaar geschorst omdat hij doping zou hebben gebruikt maar veel mensen denken dat hij onschuldig is want hij zou alleen maar een griepmedicijn gebruikt hebben. Dit kan dus wel een grote impact hebben op het team maar we zullen zaterdag zien hoe het gaat met de andere quaterback. Hopelijk goed, go gators!

Dat waren dan wel echt de grote lijnen, tijdens de week ben ik voornamelijk druk met school en probeer ten minste 1 keer per week te gaan turnen. School gaat allemaal nog goed ik heb nu voor bijna alle vakken wel een toets gehad en meeste een A gehaald!

Tot zover voor nu!
Groetjes Anouk

• 15 Oktober 2015 - 19:46

Inge:

You go girl!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 04 Aug. 2015